Med anledningen av EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR (General Data Protection Regulation) har våra köpvillkor med vår personuppgiftspolicy uppdaterats den 16/5 2018
I detta dokument finner du köpvillkoren för 112ink.se. Köpvillkoren är uppdelade i en del för privatpersoner och en del för företag. Köpvillkoren för privatpersoner presenteras i sin helhet först, följt av köpvillkoren för företag.
Klicka här för att komma direkt till köpvillkoren för företag.
Köpvillkor – privatpersoner
Dessa vid var tid gällande köpvillkor för konsumenter gäller när du som konsument (nedan kallat ”du”) beställer varor på 112ink.se. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.
1. Åldersgräns vid beställning
2. Betalning
3. Säkerhet
4. Leveransinformation och leveranstid
5. Restnotering
6. Frakt
7. Ansvar för transport
8. Outlöst beställning
9. Ångerrätt
10. Garanti
11. Felskrivningar m.m.
12. Reklamationer
13. Force Majeure
14. Vår behandling av dina personuppgifter
15. Tvist och lagval
16. Ändring av avtalsvillkoren
17. Kontakt och övrig information
1. Åldersgräns vid beställning
112ink ingår endast avtal med myndig person. För att handla på 112inks hemsida måste du ha fyllt 18 år.
2. Betalning
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Det finns möjlighet att på 112inks hemsida även se priserna exklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer.
Vi erbjuder följande betalsätt.
E-postfaktura
Fakturan skickas med som bilaga i det meddelande vi skickar när dina varor är på väg. Om du har valt pappersfaktura skickas den till dig separat.
För att betala med e-postfaktura krävs att du uppger ditt personnummer. För nya kunder gäller en maxgräns om 3 000 kr första gången du betalar mot e-postfaktura. Därefter kan 112ink komma att justera maxgränsen. Om du önskar ansöka om en högre maxgräns kan du kontakta kundtjänst info@112ink.se.
Vid varje betalning mot e-postfaktura förbehåller sig 112ink rätten att göra en kreditupplysning och att avslå ansökan eller begränsa köputrymmet baserat på kreditupplysningen.
Om e-postfakturabetalning skulle avslås vid kreditkontrollen kan du alltid välja ett av de andra betalsätt vi erbjuder, dvs. kortbetalning, postförskott, PayPal eller att betala direkt via din bank.
E-postfakturan ska betalas inom 20 dagar från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning tillkommer även dröjsmålsränta samt i förekommande fall avgifter för betalningspåminnelser och inkassokostnader enligt lag.
Kortbetalning
Vi accepterar för närvarande Visa, MasterCard, American Express och Eurocard. kortbetalning hanteras av vår betalningspartner Digital River World Payments, se avsnittet Säkerhet nedan. För konsumenter är högsta tillåtna ordersumma vid kortbetalningar 6 000 kr inklusive moms. Pengarna reserveras på ditt konto när du godkänner ordern och dras leveransdagen.
CVV eller CVC
CVV eller CVC är en tre – eller fyrasiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express hittar du CVV-koden på kortets framsida, och är då de fyra siffrorna till höger om kortnumret.
Direktbanksbetalning
Om du är kund hos Swedbank, Handelsbanken eller SEB och använder deras internettjänst, kan du betala direkt via din bank. Du får detaljerade instruktioner om hur direktbetalning via din bank fungerar när du genomför din beställning och klickar vidare till din banks hemsida. Kom ihåg att göra klart ditt köp innan du går vidare till banken.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas efter genomfört köp.
3. Säkerhet
Kortbetalningar och PayPal-betalningar hanteras av 112inks betalningspartner Digital River World Payments vars betalväxel uppfyller kraven för den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, Mastercard, Diners, American Express och JCB har enats om. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. Vid kortbetalning kommer du att omdirigeras till Digital River World Payments sida där du fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. Överföringar mellan kund och 112ink, samt mellan 112ink och Digital River World Payments, krypteras med SSL. SSL står för Secure Socket Layer och innebär att kortinformationen skickas via en säker förbindelse, innebärande att ingen obehörig kan se din kortinformation. 112ink hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrsiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på internet. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express hittar du CVV-koden på kortets framsida, och är då de fyra siffrorna till höger om kortnumret.
För ytterligare information om Digital River World Payments, klicka här.
4. Leveransinformation och leveranstid
Vi levererar våra försändelser inom Sverige, Norge, Danmark och Finland.
En order som inkommer före klockan 16.00 packas och skickas från vårt lager samma dag för leverans till angiven adress. Detta gäller order som skickas som brev och som betalas med kort eller faktura.
Om din order skickas som Postpaket tar leveransen 2-3 dagar och du hämtar ut det på Postens utlämningsställe. Om du angett ditt mobilnummer vid beställningen får du automatiskt en avisering via SMS när ditt paket finns klart för avhämtning.
Om du betalat en leverans i förskott och din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Vi betalar tillbaka pengarna inom 30 dagar. Kontakta kundtjänst.
Hemleverans
Hemleverans via PostNord kan skickas till mottagare i hela Sverige. Paketet levereras till mottagarens dörr innan arbetsdagens slut helgfri måndag-fredag, tidigast dagen efter avisering.
Avisering
PostNord aviserar mottagaren en gång för överenskommelse om leveransdag och tid. Avisering sker normalt nästkommande helgfria vardag efter inlämning. Aviseringen sker antingen via sms eller e-post.
Inlämning
PostNords hemleverans lämnas ut mot kvittens. Mottagaren, som inte behöver vara den adresserade personen, signerar en fysisk eller elektronisk avi. Mottagaren kan även välja att hämta paketet, mot uppvisande av legitimation, på ett flertal orter på specifika utlämningsställen. Om mottagaren inte är anträffbar vid den överenskomna leveransen kan ny leverans utföras mot en avgift. Om mottagaren inte bokar leverans returneras paketet på avsändarens bekostnad efter 14 dagar.
5. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern tills dess att full leverans kan ske. Du kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
6. Frakt
På 112ink handlar du alltid fraktfritt, inga övriga avgifter tillkommer. Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Order över 2 kg eller skrymmande paket levereras med postpaket (hämtas ut på Postens aviserade utlämningsställe).
7. Ansvar för transport
Vid transport från 112ink till dig är 112ink ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transport från dig till 112ink är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
8. Outlöst beställning
Om 112ink får tillbaka en försändelse som inte lösts ut från utlämningsstället förbehåller sig 112ink rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Det innebär att kunden debiteras både frakten när försändelsen skickas från oss och returkostnaderna när paketet skickas tillbaka till oss.
9. Ångerrätt
Som kund hos 112ink har du rätt att ångra ett köp enligt reglerna om ångerrätt.
Vill du utnyttja ångerrätten måste du kontakta 112ink inom 30 dagar från det att du tog emot varan, förslagsvis genom att kontakta vår kundtjänst via info@112ink.se och informera oss om att du vill utnyttja ångerrätten samt meddela oss ditt faktura- och kundnummer. Du måste sedan skicka tillbaka varan till 112ink inom 14 dagar från att du meddelade oss.
För att kunna ångra köpet måste varan vara i väsentligt oförändrat skick när den returneras. Detta betyder att varan endast får ha förändrats i obetydlig grad från tidpunkten då du tog emot varan. Alla tillbehör som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Du har rätt att undersöka varan som du har köpt. Undersökningen måste dock utföras med varsamhet och inte göras mer omfattande än vad som är nödvändigt. Du har rätt att öppna förpackningen om det behövs för att undersöka varan. För förbrukningsprodukter, exempelvis men inte begränsat till, bläckpatroner och toner, krävs dock att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från dig och vilken order som avses. Detta kan ske genom att du returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna.
Returadressen för återsändande är:
112ink
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
Vid utnyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten. Tänk på att du själv ansvarar för att returen kommer fram. Om varan försvinner eller förstörs under returen är det alltså du som ansvarar för förlusten eller skadan.
Återbetalning av den betalda summan (med avdrag för eventuell värdeminskning till följd av att varan hanterats i större utsträckning än nödvändigt) sker så snart det är möjligt och i vart fall inom 14 dagar från det att vi tagit emot den returnerade varan (förutsatt att villkoren för ångerrätten är uppfyllda). Vid kortbetalning kommer återbetalningen att ske till det kort med vilket du genomfört köpet. I övriga fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig för kontouppgifter till det konto du vill att vi skall återbetala pengarna till.
Du kan också använda det standardformulär för ångerrätt som Konsumentverket tillhandahåller.
10. Garanti
112ink garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på 112inks hemsida.
112ink garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på 112inks hemsida.
Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från 112ink ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området.
Om produkten ej fungerar på avsett sätt garanterar 112Ink utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års garanti gäller om inget annat anges. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
11. Felskrivningar mm
112ink reserverar sig för eventuella felskrivningar på 112inks hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. 112ink förbehåller sig rätten till att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
112ink reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
12. Reklamationer
Om du fått en felaktig eller fellevererad vara ber vi dig kontakta kundtjänst via info@112ink.se så vi kan rätta till eventuellt fel. Transportkostnaderna för returfrakt och ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för dig.
För att du ska ha rätt att göra gällande ett fel på varan, felleverans, transportskada eller en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du reklamera felet inom skälig tid (2 månader) från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts.
Reklamerar du inte inom tre år från det att du tagit emot varan förlorar du rätten att åberopa felet.
Ersättning görs för alla kostnader som du har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Återbetalningen ska ske utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation.
13. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
14. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.
Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.
För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.
15. Tvist och lagval
På dessa villkor ska svensk rätt tillämpas. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Kontaktinformation
ARN:
https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr
16. Ändring av avtalsvillkoren
112ink har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på 112inks hemsida när du beställer från 112ink gäller för den aktuella beställningen.
112ink har rätt att ändra dessa avtalsvillkor även för prenumerantkunder. Det är därför viktigt att du som prenumererar regelbundet tar del av avtalsvillkoren. Ändringar av materiell betydelse, exempelvis sådana som berör priser, kostnader och leveranstider, ska 112ink informera dig om minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om du inte accepterar de ändrade villkoren har du rätt säga upp avtalet till upphörande genom meddelande till info@112ink.se . Om du inte har sagt upp avtalet inom 30 dagar skall du anses ha accepterat de ändrade villkoren. Ändringar som inte är av materiell betydelse träder i kraft direkt. Du har alltid rätt att säga upp din prenumeration från och med din andra leverans. Du kan också när som helst ändra intervall eller produkt i prenumerationen.
17. Kontakt och övrig information
112ink är registrerat med säte i Uppsala.
Org. nr 556712-5777
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till 112inks kundtjänst, e-mail info@112ink.se.
Köpvillkor – företag
Dessa vid var tid gällande köpvillkor för företag gäller varje gång en företagskund (nedan kallad ”kunden”) beställer varor från 112ink AB (org nr 556664-4968) på 112inks hemsida. Genom att beställa accepterar kunden dessa villkor.
1. Betalning
2. Säkerhet
3. Äganderättsförbehåll
4. Leveransinformation och leveranstid
5. Restnotering
6. Frakt
7. Ansvar för transport
8. Outlöst beställning
9. Återköp
10. Garanti
11. 112inks ansvar
12. Felskrivningar mm
13. Reklamationer
14. Force Majeure
15. Vår behandling av dina personuppgifter
16. Ändring av avtalsvillkoren
17. Tvist
18. Kontakt
1. Betalning
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Det finns möjlighet att på 112inks hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt tillkommer.
Vi erbjuder följande betalsätt.
Faktura
För att få betala mot faktura krävs att kunden uppger sitt organisationsnummer. Vid varje betalning mot faktura förbehåller sig 112ink rätten att göra en kreditupplysning och att avslå ansökan eller begränsa köputrymmet baserat på kreditupplysningen.
Om fakturabetalning skulle avslås kan kunden alltid välja ett av de andra betalsätt 112ink erbjuder, dvs. kortbetalning eller betalning med PayPal. För företagskunder gäller en maxgräns om 20 000 kronor inklusive moms första gången kunden betalar mot faktura. Därefter kan 112ink komma att justera maxgränsen. Företagskunder som önskar ansöka om en högre maxgräns kan kontakta kundtjänst via info@112ink.se.
Fakturan medföljer försändelsen av varan såvida du inte angivit separat faktura- och leveransadress. Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning utgår även dröjsmålsränta samt i förekommande fall ersättning för betalningspåminnelser och inkassokostnader enligt lag.
Anmärkningar mot faktura skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.
Kortbetalning
112ink accepterar för närvarande Visa, MasterCard, American Express och Eurocard. Kortbetalning hanteras av 112inks betalningspartner Digital River World Payments, se avsnittet Säkerhet nedan. För företag är högsta tillåtna ordersumma vid kortbetalningar 20 000 kronor inklusive moms. Pengarna reserveras på kundens konto när kunden godkänner ordern och dras leveransdagen.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrasiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. CVV-kod (VISA) eller CVC-kod (Mastercard/Eurocard) är tryckt i signaturfältet på baksidan av kortet och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express återfinns CVV-koden på kortets framsida och utgörs av de fyra sista siffrorna till höger om kortnumret.
2. Säkerhet
Kortbetalningar och PayPal-betalningar hanteras av 112inks betalningspartner Digital River World Payments vars betalväxel uppfyller kraven för den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, Mastercard, Diners, American Express och JCB har enats om. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. Vid kortbetalning kommer du att omdirigeras till Digital River World Payments sida där du fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. Överföringar mellan kund och 112ink, samt mellan 112ink och Digital River World Payments, krypteras med SSL. SSL står för Secure Socket Layer och innebär att kortinformationen skickas via en säker förbindelse, innebärande att ingen obehörig kan se din kortinformation. 112ink hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrsiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på internet. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express hittar du CVV-koden på kortets framsida, och är då de fyra siffrorna till höger om kortnumret.
För ytterligare information om Digital River World Payments, klicka här.
3. Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir 112inks egendom till dess att full betalning har erlagts.
4. Leveransinformation och leveranstid
En order som inkommer före klockan 19.00 packas och skickas från vårt lager samma dag för leverans till angiven adress. Detta gäller order som skickas som brev och som betalas med kort eller faktura. För paketförsändelser gäller 16.00.
Om din order skickas som Postpaket tar leveransen 2-3 dagar och du hämtar ut det på Postens utlämningsställe. Om du angett ditt mobilnummer vid beställningen får du automatiskt en avisering via SMS när ditt paket finns klart för avhämtning.
Om du betalat en leverans i förskott och din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Vi betalar tillbaka pengarna inom 20 dagar. Kontakta kundtjänst.
5. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern tills dess att full leverans kan ske. Kunden kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
6. Frakt
På 112ink handlar du alltid fraktfritt, inga avgifter tillkommer. Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Order över 2 kg eller skrymmande paket levereras med företagspaket.
7. Ansvar för transport
Vid transport från 112ink till kunden är 112ink ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transport från kunden till 112ink är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
8. Outlöst beställning
Om 112ink får tillbaka en försändelse som inte lösts ut från utlämningsstället förbehåller sig 112ink rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Det innebär att kunden debiteras både frakten när försändelsen skickas från oss och returkostnaderna när paketet skickas tillbaka till oss.
9. Återköp
112ink accepterar återköp inom 30 dagar från den dag då varan levererats till kunden.
Vill kunden utnyttja möjligheten till återköp ska kunden inom 30 dagar från den dag då varan har leverats till kunden kontakta 112inks kundtjänst via info@112ink.se och meddela sitt faktura- och kundnummer samt eventuellt andra uppgifter som kan behövas för återköpet samt sända tillbaka varan till 112ink.
Rätten till återköp gäller endast vara som är i oförändrat skick när den returneras. Alla tillbehör som kunden tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Originalförpackningen får inte ha brutits eller på annat sätt skadats. För förbrukningsprodukter, exempelvis men inte begränsat till, bläckpatroner och toner krävs att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från kunden och vilken order som avses. Detta kan ske genom att kunden returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna.
Returadressen för återsändande är:
112ink
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
112ink kan enbart ta emot returnerade försändelser som skickas som brev eller paket via posten.
Vid utnyttjande av möjligheten till återköp bekostar kunden själv returfrakten. Om varan försvinner eller skadas under returen är det kunden som ansvarar för förlusten eller skadan.
Återbetalning sker inom 30 dagar från det att vi tagit emot den returnerade varan förutsatt att villkoren för återköp är uppfyllda. Vid kortbetalning kommer återbetalningen att ske till det kort med vilket du genomfört köpet. I övriga fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig för kontouppgifter till det konto du vill att vi skall återbetala pengarna till.
10. Garanti
112ink garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på 112inks hemsida.
112ink garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på 112inks hemsida.
Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från 112ink ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området.
Om produkten ej fungerar på avsett sätt garanterar 112ink utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års garanti gäller om inget annat anges. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
11. 112inks ansvar
Vid brott mot garantin ska 112ink avhjälpa felet eller leverera en ersättningsvara. I den mån 112ink bedömer att detta inte är möjligt ska 112ink återbetala vad kunden har erlagt i betalning för varan till 112ink.
112inks ersättningsskyldighet för brott mot garantin eller detta avtal är begränsad till det belopp (inklusive fraktkostnad) som kunden har erlagt till 112ink för den eller de varor som 112inks brist avser.
Utöver vad som uttryckligen anges i dessa villkor har 112ink inget ansvar för fel och förseningar och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.
12. Felskrivningar mm
112ink reserverar sig för eventuella felskrivningar på 112inks hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. 112ink förbehåller sig rätten att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
112ink reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
13. Reklamationer
Kunden måste kontrollera alla varor vid ankomst för att verifiera att de är felfria och att rätt varor har levererats.
Om kunden vill göra gällande påföljder avseende ett fel i varan, felleverans eller transportskada ska kunden göra det skriftligen inom skälig tid efter det att kunden märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationen ska ske genom att kunden kontaktar kundtjänst via info@112ink.se och uppger order- och fakturanummer samt orsak till reklamationen så att 112ink kan ta ställning till reklamationen. Reklamationen måste ske senast 14 dagar efter det att varorna har kommit kunden tillhanda. Om reklamation inte sker inom denna tid har kunden inte någon rätt att göra gällande fel enligt ovan mot 112ink.
Om en vara är felaktig sker transportkostnaderna för eventuell returfrakt och ersättningsleverans utan kostnad för kunden.
14. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
15. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.
Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.
För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.
16. Ändring av avtalsvillkoren
112ink har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på 112inks hemsida när du beställer från 112ink gäller för den aktuella beställningen.
112ink har rätt att ändra dessa avtalsvillkor även för prenumerantkunder. Det är därför viktigt att du som prenumererar regelbundet tar del av avtalsvillkoren. Ändringar av materiell betydelse, exempelvis sådana som berör priser, kostnader och leveranstider, ska 112ink informera dig om minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om du inte accepterar de ändrade villkoren har du rätt säga upp avtalet till upphörande genom meddelande till info@112ink.se. Om du inte har sagt upp avtalet inom 30 dagar skall du anses ha accepterat de ändrade villkoren. Ändringar som inte är av materiell betydelse träder i kraft direkt. Du har alltid rätt att säga upp din prenumeration från och med din andra leverans. Du kan också när som helst ändra intervall eller produkt i prenumerationen.
17. Tvist
Tvister som uppstår i anledning av detta avtal ska avgöras av svensk domstol. Svensk lag ska tillämpas på tvisten.
18. Kontakt
112ink
Org. nr 556712-5777
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till 112inks kundtjänst, e-mail info@112ink.se.